۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

در مناظره امشب برگ برنده در دست کروبي است

برگ برنده در دست کروبي است

يک سري دوستان در وبلاگ ها و وبسايت ها پس از مناظره بحث انگيز مير حسين موسوي و احمدي نژاد سعي در برنده عنوان نمودن کانديداي مورد علاقه خود را دارند
از نظر من متاسفانه بايد بگويم کانديداي موسوم به اصلاحات در اين مناظره برنده نبود.
آيا به شخصي که قادر به پاسخگويي به شبهات و اشکالات ، فرافکني و دروغ هاي متعدد طرف مقابلش نيست واقعا لقب پيروز مي دهيد.

مهندس موسوي که در يک مناظره آزاد نمي تواند از حقوق همسر خود دفاع کند چطور مي تواند حقوق 70 ميليون انسان را از قدرت طلبان استيفاء کند.
آيا صرف متانت و ادب در چنين مقامي قابل توجيه است. مهندس موسوي اگر قدرت بيان و شجاعت و جسارت داشت مي توانست حداقل در چند مورد خاص و همچنينن نکات مطروحه در سخنان احمدي نژاد کوس رسوايي او را آشکار کند. ولي مهندس نتوانست.
1- آيا موسوي نمي توانست فرق قطعنامه شوراي حکام و شوراي امنيت را به رئيس جمهور گوشزد کند.
2- آيا مهندس نمي دانست همسرش چطور مدرک دکترا گرفته است و نيز نمي توانست اين کار غير اخلاقي احمدي نژاد را به شکل مطلوب زير سوال ببرد . ( نمي توانست سوال کند مدرک تحصيلي همسرش در دستان رئيس جمهور چه مي کند ؟ مگر مدارک پرونده ها محرمانه نمي باشند ؟
3- آيا مهندس نمي توانست دروغ آشکار احمدي نژاد در مورد نامه توني بلر را آشکار کند.
کوتاه سخن آنکه پيامبر اسلام (ص) و امير المومنين علي (ع) در برابر دشمنان سرسخت بودند وبا دوستان مهربان و نرمخوي.
ادب و متانت و رفتار ملايم در برابر اين افراد و در چنين صحنه هايي بهيچ وجه قابل دفاع نيست و مهندس موسوي که در اين تريبون آزاد از اين فرصت استفاده نکرد مطمئن باشيد بعد ها نيز هيچ کار خاصي در مقابل اين افراد پيش نخواهد برد و بازنده در اين ميدان تنها آن ساده انديشاني هستند که بر روي اين موج احساسات سوار شده و او را انتخاب کردند .
به نظر من مهدي کروبي اگر با آمادگي قبلي در اين مناظره شرکت کرده و از سوي تيم مشاورانش بدرستي هدايت شود از همان لحظه آغاز با اشکالات متعددي که در سخنان پر تناقض احمدي نژاد وجود داشته مي تواند به شکل مطلوبي از آنها استفاده کند.
او ا زهمان آغاز مي تواند به احمدي نژاد فرق قطعنامه شوراي حکام و امنيت و ٰ‌ترجمه صحيح نامه وزارت خارجه انگليس و ... رو کرده و آمار هاي صحيح را به رخ احمدي نژاد کشد.
يکي از نکات مهمي که کروبي و تيم اقتصادي او بايد مطرح نمايند بحث در آمد هاي نفتي و هزينه هاي آنهاست . مثلا به احمدي نژاد گوشزد کند 260 ميليارد درآمد دولت او که تقريبا برابر 16 سال در آمد خاتمي و هاشمي بوده به چه انجاميده. وام هاي کلاني که از سوي دولت او به اشخاص پرداخت شده و....
بي شک اگر کروبي نيز مثل موسوي عمل کند او نيز بازنده است .ولي با شناختي که از او هست اين امر را بعيد مي دانم .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر